16 mar. 2012

SEMANA DA PRENSA


Esta semana celebrouse a "SEMANA DA PRENSA NA ESCOLA". É unha commemoración que aparece no Calendario Escolar de Galicia dende 1989 co fin de integrar os medios de comunicación na aula e na que "alomenos un día trabállase na aula con xornais".

Na Web "EDUCACIÓN EN VALORES", atopamos cinco boas razóns para levar a prensa á escola:

1.O periódico é unha ferramenta única. Trata cada día infinidade de temas e é perfectamente adecuado para utilizar en calquera nivel, desde infantil ata bacharelato.
2. Os xornais están ao día, axudan aos alumnos a informarse e a converterse en cidadáns responsables. Tenden unha ponte entre o mundo real e a aula.
3. Os periódicos son motivadores e xeran actitudes positivas ante a lectura. Todo o mundo atopa no periódico algo que lle interesa e divirte.
4. Os periódicos non só axudan aos alumnos a mellorar o seu nivel de lectura, senón tamén a facelo de forma crítica.
5. Unha vez que os nenos aprenden a usar o xornal para obter información, teñen unha ferramenta imprescindible para toda a súa vida.

Nós, non poidemos adicar toda a semana a traballar a prensa como sería o noso desexo, pero si sacamos un pouquiño de tempo para tratar o tema. Así que falamos do que era a prensa e dos xornais. Á pregunta, QUE É UN XORNAL? Contestaron:

- é papel
- son cousas interesantes que pasan
- para saber todas as novas
- o que pasa
- os accidentes
- o fútbol,...

Repartimos a cada un, un xornal (neste caso a OPINIÓN de A Coruña, que nolo mandan gratis ao cole) e con el na man, vimos o que era a CABECEIRA e que se poñía nela, analizamos a  ESTRUTURA do xornal e algunhas das seccións que podiamos atopar nel e para finalizar, cada un de nós elexiu unha NOVA que tiña fotografía, a recortamos, a pegamos e escribimos o seu TITULAR.

Estas son as fichas que fixemos:


E esta unha selección de variados recursos para traballar a SEMANA DA PRENSA que atopamos no blog BIBLIOTICS. Clicade na imaxe para acceder aos recursos:


Lembrade que no blogroll da dereita tedes un enlace permamente aos principais xornais en formato dixital.

24 comentarios:

  1. Realmente cuando veo las actividades que haces con estos estupendos alumnos, me doy cuenta que la vuestra es una aula realmente "especial". Un saludo

    ResponderEliminar
  2. Es un trabajo bonito y motivador para los peques pues les encanta contar noticias y se sienten muy atraidos por estas cosillas. Besos

    ResponderEliminar
  3. Gracias por el comentario Miren, estoy muy orgullosa de su trabajo y me gustaría disponer de más tiempo con ellos porque como también doy el ámbito lingüístico en el PCPI a veces se me quedan escasas las horas que estoy con ellos para hacer todo lo que tengo en mente.Je,je Un beso y buen finde

    ResponderEliminar
  4. Oni, tienes razón. Les encantó el periódico, manipularlo, recortarlo, poder elegir la noticia con su foto,... Fue una experiencia interesante. Biquiños.

    ResponderEliminar
  5. Paréceme interesantísimo traballar cos xornais. Nesta entrada compartes material para levar a cabo un bo proxecto. Graciñas. Bicos.

    ResponderEliminar
  6. Ángeles, calquera día nos sorprendes con un estupendo proxecto dos teus sobre os medios de comunicación ou a prensa. Unha aperta e boa finde.

    ResponderEliminar
  7. Un gran traballo, coma sempre. Un biquiño

    ResponderEliminar
  8. Graciñas Sabela, me alegro que che guste. Unha aperta.

    ResponderEliminar
  9. Un bo e interesante traballo, gracias por compartilo, Ana. Biquiños e boa finde!!

    ResponderEliminar
  10. Ana, totalmente de acuerdo contigo. El periódico desde Infantil. Las competencias lingüisticas que pueden desarrollarse si se trabaja, con sentido, el texto periodístico son extraordinarias. ¡¡Felicita a tus criaturas!! y mis felicidades para ti. Un abrazo desde aula de infantil.

    ResponderEliminar
  11. No sabría decir si la propuesta es más interesante que el resultado o al revés. Lo que veo es un trabajo extraordinario. Felicidades. un besote.

    ResponderEliminar
  12. Fantástico, Ana! Creo que es fundamental orientar a los alumnos a las notícias, los periódicos, los textos informativos... y sobretodo motivarlos a leer y comprender la actualidad en la que viven.

    Un gran trabajo! Me ha encantado. Ya nos contarás más cosas.

    Un abrazo.

    ResponderEliminar
  13. hola guapa!!! Genial esta activiadad, nena!!!
    Perdona que no haya venido a verte en toda la semana pero HE SIDO TITA, de modo que he estado muy ocupada.
    Un besote wapa.

    ResponderEliminar
  14. Dolores, boa finde para ti también. Foi unha experiencia moi gratificante. Bicos.

    ResponderEliminar
  15. Sí, Carmen, esta veztuvimos muy poquito tiempo pero lo seguiremos trabajando a lo largo del curso. Besitos.

    ResponderEliminar
  16. Blanca, muchas gracias. ¿Ahí no tenéis la Semana de la Prensa? No sé si es sólo aquí en Galicia. Un besete.

    ResponderEliminar
  17. Sí, Joel. Deberíamos trabajar más los periódicos en clase. Creo que sería muy motivador. Besos.

    ResponderEliminar
  18. ¡Vane, enhorabuena! Ser tía es toda una experiencia. Dale un besito al nene o nena. Un besazo para ti.

    ResponderEliminar
  19. Otro excelente trabajo, felicitaciones Ana.Tus alumnos son muy afortunados de tener una maestra que les ofrezca recursos tan motivadores.

    Recuerdo que a mis niños de la última salita les encantaba trabajar este tema y entre todos armábamos un gran diario con noticias de la escuela y distintas secciones,que spasaba a ser el diario viajero y recorría todos los hogares.

    UN BESO GRANDE

    ResponderEliminar
  20. Sandra, ¡Qué buenísima idea! Me gusta la idea de hacer un diario del colegio y que lo puedan llevar a casa como el libro viajero. La tendré en cuenta. Un abrazo.

    ResponderEliminar
  21. Muy chulo, Ana, me ha encantado, así además de trabajar la lectoescritura, despiertas el interés por la información, mi seño se saltó esa clase y así me va,jejejejj
    Biquiños guapa!!

    ResponderEliminar
  22. Cati, en mi época tampoco lo trabajábamos mucho que digamos, je,je Un beso.

    ResponderEliminar
  23. Que chulas vos quedaron estas actividades!!! Seguro que os rapaces aprenderon moitas cousas sobre a prensa. Moi bo traballo!!!

    ResponderEliminar
  24. Grazas, profe Cris, non lle adicamos todo o que queriamos pero non nos queixamos dos resultados. Bicos.

    ResponderEliminar

GRACIÑAS POLO TEU COMENTARIO