13 nov. 2013

QUERES QUE CHO CONTE OUTRA VEZ? A CORDA DE CONTAR

Onte, saíu no blogue de PaLaBraS AzuLeS, a nosa segunda colaboración para o proxecto. Trata de como aprendemos na nosa clase a contar historias.

Aprender a contar unha historia axuda aos nosos alumnos como lectores e pensadores. O ensino dos seus compoñentes principais axúdalles a entender a súa estructura, as relacións entre as partes, a secuenciación e outras habilidades de comprensión. Para traballar todo isto, na clase utilizamos A CORDA DE CONTAR como un apoio visual e táctil do que debe incluir unha historia dende o principio ata o final.

PRESENTACIÓN

Na nosa corda hai sete nudos. Cada un representa as partes da historia que teñen que incluir no seu relato:



Para que o entendan ben, utilizamos debuxos. Primeiro presentamos a corda e coa axuda das trarxetas explicamos o que significa cada un dos círculos que a forman.




DESENVOLVEMENTO

A primeira vez, cóntolles eu a historia en voz alta e a continuación, coa corda na man, tocando por orde cada un dos elementos, vólvolla a contar de forma resumida. A segunda vez, despois de escoitar o conto, saen voluntarios a recontalo coa corda na man o situándose ao lado dela. Se o precisan, axúdolles facéndolles preguntas tipo: de quen fala o conto? onde estaban?, ...


Cando adquiren máis práctica, fágolles unha pequena corda para cada un, que pode ser fotocopiada nun folio ou igual ca da clase pero en menor tamaño. Así poden utilizala individualmente o por parellas cando estean no recuncho de lectura.


Os máis maiores poden ademáis cubrir unha ficha:


Este é o material que utilizamos:


OUTROS USOS

 Este recurso énos moi útil non só para aprender a recontar unha historia, senón tamén para aprender a crear as nosas propias historias. E unha vez que sabemos que historia queremos contar, podemos utilizar apps como DRAW FREE FOR IPAD:


 para debuxar aos nosos personaxes e a  continuación PUPPET PALS:


 coa que unha vez importadas as imaxes que previamente creamos antes, montar o noso propio conto, xa que permite non só gravar a nosa voz senón tamén mover as imaxes.

Para ver esta entrada e todos os recursos en CASTELÁN, visitade o blogue de PaLaBraS AzuLeS, onde poderedes atopar moitísimos máis recursos para traballar a escritura creativa nas vosas aulas:

36 comentarios:

  1. Maravillosa entrada en el Proyecto Palabras Azules. ¡Felicidades, Ana!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracias, Mari, me alegra un montón que te guste. Un beso.

      Eliminar
  2. Asombradita me dejas, Ana. ¡Qué ideas más geniales se te ocurren! ¡¡¡FELICIDADES!!!. Un enorme abrazo.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ja, ja muchas gracias, Isabel. Un bico enorme.

      Eliminar
  3. Genial y en estos tiempos de crisis esta entrada además de ser educativa, atractiva,original......cumple con la regla no de las 3 B sino de las 4 ,Buena, Bonita, Barata y Bloguera ¿qué más te podemos pedir?.
    Gracias por compartirla Ana, nunca dejes de sorprendernos.
    Un beso de Gracia

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Me encanta la regla de las 4B , Gracia. Un abrazo.

      Eliminar
  4. La he leído en el blog de Palabras azules, la vuelvo a leer aquí y lo mejor de todo es que no me canso de leerla...¡Me encanta la idea! Ahora mismo no le voy a dar utilidad en mis clases pero en cuanto surja la ocasión, te la copio (Bueno, con tu permiso ja,ja,ja). Que tengas una buena semana. besoss :-)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracias guapísima. Cuando tengas ocasión seguro que te queda una cuerda de contar, fenomenal. Ya nos la enseñarás. Un abrazo.

      Eliminar
  5. Genial el recurso de la cuerda de los siete nudos, para contar y crear historias. Siempre me sorprendes con tus creativos recursos. Magnífica colaboración para PALABRAS AZULES.
    Un abrazo.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracias Mirian, pero la idea original no es mía. La vi, me gustó y la adapté para mis niños. Un beso.

      Eliminar
  6. Una idea muy original y como dice Gracia. ... buena bonita barata y .... bloggera.....jijiji Qué gracia.
    Muchas felicidades por esta entrada. Ya te dejé comentario también en palabras azules.
    Besitos

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Graciasas por partida doble, Mireia. A mi también me encanto la regla de las 4 B, ja ja Un abrazo.

      Eliminar
  7. Últimamente llego tarde a todo :( acabo de ver tu entrada en palabras azules y aquí. Un recurso muy práctico para ayudarlos a identificar las distintas partes de una historia. Y las app que recomiendas son geniales. Muchas gracias Ana, eres sorprendente. Un besazo guapa.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracias Cati y para nada llegas tarde ja ja Me alegro que te guste y te parezca práctico. A mi por lo menos me resulta ji ji Un beso.

      Eliminar
  8. ¡Genial!
    ¿De dónde sacas el tiempo para hacer estas maravillas? Ni con mi insomnio podría atraparte ja,ja,ja.
    Biquiños
    Carme

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No es para tanto, Carme. Viendo vuestros estupendos blogs a veces se nos ocurren buenas ideas para nuestras clases :) Un abrazo.

      Eliminar
  9. Me parece muy interesante tendré que probarlo. Biquiños. Gelis

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Te aseguro que da resultado, Gelis, por lo menos en mi clase. Sólo tenemos que seguir practican oun poco más. Un beso.

      Eliminar
  10. Están geniales estos recursos!!.No me canso de agradecer por la variedad y utilidad de los recursos que compartís.
    Buen fin de semana.Besitos

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Muchas gracias, Sandra. Me alegro que te gusten. Un abrazo.

      Eliminar
  11. ¡Con esta cuerda nadie podrá resistirse a contar e inventar historias! Me gusta muchísimo la idea Ana, es muy llamativa y original y plasma visualmente lo que hay que hacer. Muchas gracias por compartirla, ¡un beso!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Es muy sencillita por eso a los niños les gusta je je Un abrazo y buen finde!!!!

      Eliminar
  12. Esta muy bien, yo hice una actividad parecida, pero un folio, eran de colores e iban cortadas, entonces las mezclábamos unas con las de otros. Un besazo.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Muy buena idea, Tamara. Me la guardo para otra ocasión. Un abrazo.

      Eliminar
  13. Un xeito gráfico e táctil innovador para interiorizar a estrutura dunha historia. Gardo a entrada para utilizala o antes posible. Felicidades!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Graciñas Dolores, se utilizas algo similar xa me contarás. Unha gran aperta.

      Eliminar
  14. Es una entrada estupenda. Muchas felicidades, Ana, seguro que alucinan contigo en Palabras Azules. bss y buen finde.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No creo Blanca. Está el listón muy alto, ji ji Hay verdaderas maravillas. Se lo recomiendo a todo el mundo. Un abrazo.

      Eliminar
  15. Que sinxelo é facer historias así! Da gusto! Seguro que se sentiron escritores de verdade. Un bico.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Cústalles un pouquiño saír de voluntarios a contar, pero pouquiño a pouco ímolo conseguindo. Calquera día subo un video, ji ji Un bico.

      Eliminar

GRACIÑAS POLO TEU COMENTARIO