18 mar. 2017

O GUERNICA DE PICASSO


Seguindo co noso proxecto de Picasso, en xaneiro, por mor do día da Paz, ademais de debuxar as pombas de Picasso e de montar o Foulard Serigrafiado pola paz, tamén analizamos e estudamos unha das súas obras máis coñecidas: O GUERNICA.

Soubemos que na actualidade está no Museo Reina Sofía en Madrid e ollamos a súa FICHA TÉCNICA coa que descubrimos entre outras cousas que o cadro mide nin máis nin menos que ...  349,3 x 776, 6 cm! Que grandeeeeeeee!


 A continuación puxemos esta presentación coa que seguimos aprendendo e descubrindo cousiñas sobre o cadro. Ao chegar a diapositiva número 7 , fixemos unha pequena paradiña:

Guernica de Giusj Biondi

Alí dicíanos que no cadro aparecían nove símbolos: seis seres humanos e tres animais e decidimos buscalos:


Sabedes que? Atopámolos case todos moi rápido pero a pomba ... foi un pouquiño difícil de atopar, necesitamos a axuda da profe.

Continuamos, vendo este video de como se pintou para facernos unha pequena idea:


E tamén este onde puidemos velo en 3D coa música de Rosa León, Al alba:


Gustounos tanto o cadro, que decidimos recrealo entre todos facéndoo tipo crebacabezas. Fomos ao blog ACTILUDIS e alí descargamos e imprimimos a opción de tamaño 3 x 6:

http://www.actiludis.com/wp-content/uploads/2009/01/guernika3x6.pdf

O cadro en branco e negro, parecianos moi tristeiro, así que decidimos facelo a color. Buscarmos en internet e vimos moitas opcións de como quedaría coloreado. Gustounos moitísimo como o fixeron no blog VALDEPLÁSTICA e decidimos facelo como eles. Como eran máis pezas dos que somos nós, pedímoslle axuda aos nosos compañeiros e compañeiras de terceiro de primaria que ao igual que nós están co proxecto.

Proxectámolo na pizarra e cada un de nós pintamos unha das pezas. Claro que ás veces, tiñamos que acercarnos para ver se o estabamos a facer ben.


Pero todo traballo ten o seu froito. Pouco a pouco fomos montando o noso puzzle:


E por fin podemos amosaros o noso traballo final:


QUE VOS PARECE?

15 mar. 2017

O APARATO EXCRETOR



Cando lle chegou o turno ao APARATO EXCRETOR, primeiro vimos este video de Óscar da Eduteca



Tamén pegamos na libreta, coloreamos e rotulamos,  esta imaxe que atopamos na web del maestro:




E puidemos seguir aprendendo moitas cousas con estes recursos no noso google sites do tema:


E agora, credes que estades preparados para repostar a este pequeno cuestionario que preparei con Google Forms?



Queredes saber cantas acertáchedes? Clicade na imaxe:


10 mar. 2017

10 GRANDES MULLERES GALEGAS

Como xa vos comentamos na entrada anterior, durante esta semana, estivemos a investigar sobre a vida de dez mulleres importantes da historia galega.

Primeiro, cada un de nós fixo un debuxo da protagonista da súa investigación:


A continuación, fixemos unha presentación co Impress (software libre similar ao Power Point) coa información máis relevante da nosa personaxe:


E por último, cos nosos debuxos xeramos uns códigos QR con UNITAG que redireccionamos á nosa diapositiva para poder ler unha pequena biografía:


Para ver se funcionaban, utilizamos o móbil da profe e "limos" os códigos coa aplicación gratuita I-nigma que é o lector de códigos QR que ten a profe pero hai moitos máis como Beetag , Up-Code, QuickMark, ...










Por se alguén non quere descargar ningún lector de códigos QR no seu teléfono móbil, deixámosvos a presentación para que poidades saber quen é cada unha e por que nos parecen mulleres  dignas de pertencer á historia galega:


8 mar. 2017

8 DE MARZO


Co gallo do Día Internacional da Muller Traballadora, esta semana estamos  investigando a vida de dez mulleres importantes na historia de Galicia, para reivindicar unha vez máis a igualdade de xénero que é algo que xa traballamos ao longo de todo o ano.

A finais de semana, amosarémosvos o noso traballo que inclúe unha presentación colectiva feita co OpenOffice Impress ( o libre software equivalente a Power Point) e tamén RA (Realidade Aumentada) en forma de códigos QR.

Para ir abrindo boca, deixámosvos a portada da nosa presentación cos debuxos das dez protagonistas da mesma. Seredes quen de descubrir a identidade algunha? Se  non é así,  non vos preocupedes, o vindeiro venres ...  descubrirédelo.

6 mar. 2017

O APARATO CIRCULATORIO


Despois do aparato dixestivo e do aparato respiratorio, tocoulle o turno ao aparato circulatorio.
Comezamos vendo este video de Óscar Alonso do blog a Eduteca:


Con el, aprendimos cales son as súas partes, de que se encarga e como traballa. A continuación completamos na libreta esta ficha para non olvidarnos:


Tamén aprendimos que o corazón é un órgano oco con catro cavidades que impulsa o sangue polos vasos sanguíneos e coloreamos este que fixemos a partir dunha ficha que atopamos en inglés:


Para que nos quedase moi clariño como funciona o aparato circulatorio e que substancias transporta, xogamos ao XOGO DO APARATO CIRCULATORIO de Ellen MacHenry´s que podedes descargar clicando na imaxe:



E tamén falamos do SANGUE. Soubemos que ademais dos glóbulos vermellos que transportan os nutrientes e o osíxenos, tamén ten glóbulos brancos que se encargan de defendernos das infeccións e plaquetas que nos axudan a taponar as feridas. E que todos eles flotan nun líquido chamado plasma.

Unha vez sabido isto, coloreamos esta gota de sangue de Lindsey Viducich que pasamos ao galego:


E como queriamos saber como era o sangue en realidade, a profe pinchouse nun dedo, collimos un microscopio e ...



Algúns recursos sobre o APARATO CIRCULATORIO:

1 mar. 2017

O NOSO DISFRAZ

Na clase estivemos a facer o noso disfraz  para o Entroido. Como xa vos dixemos, este ano, o noso Entroido adicouse ao proxecto das Olimpíadas que estamos a levar a cabo, por iso todas as clases nos disfrazamos de algo relacionado co tema. Nós eleximos disfrazarnos de esgrimistas porque ese é o tema do que nos tocou investigar.

Para facer a espada, primeiro, enrolamos papel de xornal cuns escarvadentes  e unha vez que tomou forma, puxemos todo ao redor cinta adhesiva para que lle dese máis firmeza.

Como mango, utilizamos espuma para protección de tubos ao que se puxemos cinta aillante de cor gris e como cazoleta, usamos a parte de arriba das botellas de auga de dous litros e medio especial neveira, que pintamos con "spray" metalizado gris:




Ollade que chulis quedaron:


O traxe, fixémolo con dúas bolsas de plástico de cor branca. Á parte de arriba, puxémoslle o logotipo das Maciolimpiadas:


E para rematar, o protector da cabeza, fixémolo con goma eva branca e tela de tul de cor negra. Así de bonitos nos quedaron:


E así de guapos e guapas estabamos disfrazados:


Nos próximos días ensinarémosvos o ben que o pasamos todos no festival.